Založ si blog

Som číslo 8)

Okrem toho, že (podľa krvi) som 0, som aj 8. číslo z deviatich. Podľa kresťanského i nekresťanského Enneagramu to na mňa dokonale sedí a som to absolútne celá ja. A keby som to aj, náhodou, chcela nejako zmeniť, nič s tým nespravím. Môžem, a aj musím, sa ale snažiť, aby som prejavovala predovšetkým tie dobré vlastnosti, a nie tie zlé.

Pretože mnoho krát to vypadá tak, ako keby Osmička ani nijaké dobré vlastnosti nemala. Ľudia väčšinou vidia iba jej veľké gestá, prehnané názory, papuľnaté vety a buričské správanie, ale málokto si už uvedomí, čo (alebo skôr kto) za tým všetkým je. Len málokto naozaj pochopí, že Osmičke ide predovšetkým o spravodlivosť, hojnosť a všeobecné dobro.

Je pravda, že Osmička si rada dopraje aj tie najrôznejšie pôžitky od výmyslu sveta, ale nesmie sa jej ubrať ani jej túžba pomáhať druhým, snaha ochraňovať ich a ochota postaviť sa na ich stranu, aj keď vie, že ju to bude stáť veľa. Veľa síl, času i nervov.

Osmička je bojovník a rada bojuje za nejakú dobrú a spravodlivú vec. A rovnako tak nadšene, alebo dokonca ešte intenzívnejšie, bojuje proti nejakej zlej veci, aby sa mohla pomstiť, doraziť ju a nastoliť spravodlivosť. Podľa jej vlastného uváženia a presvedčenia.

Pokiaľ sa Osmička nenechá strhnúť svojimi vlastnými vášňami a svojím silným a veľkým egom, je z nej naozaj skvelý a udatný bojovník za spravodlivosť. Ak to však preženie a prestáva byť tým zanieteným a férovým neviniatkom s čistým štítom, ľahko sa z nej môže stať aj manipulátor, tyran a despota. Alebo proste len neúprimný a zlomyseľný človek, využívajúci iných pre svoje vlastné dobro.

Preto je veľmi potrebné, aby si Osmička vo svojich pocitoch vždy udržiavala rovnováhu, a vždy mala v sebe aj určitú dávku pokory. To preto, aby sa nemohla nikdy vyvyšovať nad ostatných a uzurpovať si moc nad niečím, čo jej nepatrí.

 

Osmička by najradšej zabudla na to, z akých pomerov alebo z akej minulosti vyšla, no je potrebné, aby práve na toto nikdy neprestala myslieť. To ju udrží v akcii, v húževnatom snažení a v rešpekte pred citmi a potrebami iných. Pretože ona si niekedy neuvedomuje, že to, čo robí radosť jej (boj, súťaženie, doťahovanie sa, silácke reči), to nemusí robiť radosť aj druhým. 🙂

Osmička rada bojuje proti akémukoľvek útlaku, ponižovaniu, neslobode či tyranii. Sama seba pasuje do role Zorra pomstiteľa a v návale boja si neuvedomuje, o čo všetko môže týmto svojím vyhlasovaním vojny, prísť. Ak sa to však predsa len stane, a niekto alebo niečo jej ublíži, zväčša ju to nezlomí, ale naopak – ona ešte o to viac pokračuje ďalej. Osmička je totiž nezdolný bojovník a tak isto ako tá ležatá osmička, ktorá znamená nekonečné nekonečno, aj ona je presne takým  istým nezmarom, ktorého len tak niečo nezastaví a ani nezlomí.

Osmička sa rada ´hrá na tvrdú´, a aj sa tak navonok často prejavuje. Svoje citlivé a zraniteľné vnútro je ochotná otvoriť len malému počtu ľudí, ktorým bezvýhradne dôveruje. Ľudia, ktorí nejakú tú Osmičku naozaj dobre poznajú, môže potvrdiť, že je to jeden z najúprimnejších, najčistejších, najnevinnejších a najnaivnejších ľudí, akí kedy chodili po svete. A Osmička toto o sebe vie tiež, len sa za tú svoju citlivú a detsky nevinnú dušu niekedy hanbí. 🙂

Osmičky sú skvelí, hraví, energickí, blázniví a obetaví priatelia, na ktorých sa môžete vždy spoľahnúť. Len im nikdy neklamte a nikdy ich nesklamte. Radšej sa im vždy so všetkým sami priznajte, inak to vaše zatajovanie budú brať ako lesť a zradu.

Som rada, že som Osmička a že viem ľudí podporovať, motivovať a inšpirovať. V tomto sme my, Osmičky, najlepšie. Nebojíme sa zastrašovania, boja a ani nových výziev, a to, čo je už pre ostatných nemožné, my dokážeme zrealizovať a zvládnuť. Dokážeme zabojovať a aj sa obetovať pre slabších. Som na nás hrdá. Len si želám, aby sme bojovali vždy len na tých správnych frontoch, a za tie dobré veci, a nikdy nie za zlé. Snáď to tak aj bude… 🙂

Som skôr divožienka ako dáma : P

20.03.2015

Nemôžem za to, asi to robí ten Mars. Mars, ktorý začína mať stále väčšiu silu, a ktorý sa chce už-už chopiť svojho žezla. Samozrejme, myslím to len obrazne… 🙂 marec sa považuje nielen za prvý jarný deň, kedy sa stále viac začína prejavovať Slniečko, ale v astrológii je to aj deň nástupu planéty Mars na pomyselný planetárny trón. A ja som [...]

Som Kazisvet : /

03.02.2015

Nie, ako ten Jááá-Kráľ-Kazisvět-Šestý, čo vlastne nikdy nič nezničil… Ja som Kazisvet Naozajstný. Často pokazím aj to, čo sa pokaziť moc ani nedá, alebo je to nanajvýš nepravdepodobné. Ale ja to aj tak dokážem. Zničiť, zlomiť, zbúrať! To je asi heslo Barana, keď je naštvaný. Ale u mňa to platí, aj keď som naštvaná neni. 🙂 Proste sa to stane. Len [...]

Som opravár záchodov : D

19.01.2015

Teda nie skutočný, ale len taký amatérsky. Vždy, keď prídem na toalety nejakého obchodného centra a z niektorého wecka počujem zurčať vodu, idem ju zastaviť. Nie, že by som musela alebo že by mi to niekto kázal, – ale robím to rada a absolútne z vlastnej vôle. Teší ma, keď zastavím tú neustále pretekajúcu vodu a tá sa potom pekne upokojí a stíchne. Je to [...]

Baerbock, Netanjahu

Hádka kvôli Gaze? Nie sme ako nacisti, nahneval sa Netanjahu na nemeckú ministerku

20.04.2024 14:00

Počas návštevy nemeckej šéfky diplomacie Annaleny Baerbockovej v Tel Avive došlo k ostrej výmene názorov medzi ňou a izraelským premiérom, ktorý poprel, že by ľudia v Pásme Gazy hladovali.

Peter Pellegrini

Podpredsedovia alebo Šutaj Eštok. Nový šéf Hlasu bude známy na prelome mája a júna

20.04.2024 13:07, aktualizované: 13:40

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Cvooky

Extrémne náročný tvor s extrémne náročnými podmienkami na tú najextrémnejšie možnú slobodu. Jedným slovom EXOT :P + tá bláznivá a sebecká stránka môjho JA :)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 11
Celková čítanosť: 22917x
Priemerná čítanosť článkov: 2083x

Autor blogu

Kategórie